آزمایش تیروئید باید ناشتا بود

آزمایش تیروئید ,آزمایش تیروئید ناشتا است؟,آزمایش تیروئید ناشتا,آزمایش تیروئید چگونه انجام می شود,آزمایش تیروئید نوزاد,آزمایش تیروئید در زمان پریودی,آزمایش تیروئید در بارداری,آزمایش تیروئید در نوزادان,آزمایش تیروئید بارداری,آزمایش تیروئید در زمان قاعدگی,ایا ازمایش تیروئید ناشتا است

آزمایش تیروئید

توضیحاتی در مورد آزمایش تیروئید

کم کاری و پرکاری تیروئید از شایع ترین مشکلاتی است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند. بین دو حالت، علائم مختلفی دارد که می توان با استناد به آنها متوجه شد که آیا دچار کم کاری تیروئید و یا پرکاری تیرویید هست یا نه. اما بهترین روش برای مطلع شدن از آن، آزمایش دادن است

غده تیروئید چیست

غده ی تیروئید یکی از غدد مهم بدن است که میزان سوخت و ساز انرژی بدن را تنظیم می کند. این غده شکلی شبیه پروانه دارد و در جلوی نای قرار گرفته است. غده ی تیروئید، یُد موجود در غذا را جذب کرده و هورمون های T3 و T4 (تری یدوتیرونین و تترایدوتیرونین یا تیروکسین) را می سازد. این هورمون ها در غده مزبور ذخیره شده و به تدریج در مواقع لزوم به داخل خون رها می شوند.

آزمون و آزمایش اولیه تیروئید

آزمون اول تیروئید که به طور کلی توسط پزشکان گرفته می شود TSH است TSH مخفف “هورمون تحریک کننده” است که توسط غده هیپوفیز ایجاد شده و تیروئید را تحریک به ایجاد و انتشار هورمون T4 و T3 می کند. TSHرا می توان به “موتور” غده تیروئید تشبیه کرد که میزان هورمون تیروئید، سنتز و انتشار آن به داخل بدن را تعیین می کند. مقدار نرمال برای TSH بین 0.4 – 4.0 mIU / L است. اگر TSH شما در این محدوده است که نشانه خوبی است با این حال، ارزش TSH نرمال به طور کامل مشکلات تیروئید را رد نمی کند مقادیر حداکثر نرمال TSH می تواند مشکلات بالقوه تیروئید که در حال تکامل است را نشان دهد. با توجه به تعامل پیچیده از هورمون های مختلف که به عملکرد تیروئید کمک می کند. اکثر مشکلات تیروئید نیاز به دو یا چند آزمایش برای شناسایی و تشخیص دارد حتی اگر TSH شما طبیعی است دکتر شما ممکن است انجام آزمایش های بیشتری را سفارش دهد اگر او هنوز هم گمان می کند که شما ممکن است یک مشکل تیروئید داشته باشید.

آزمایش تیروئید TSH بالا

TSH به تیروئید می گوید که T4 و T3 بیشتری تولید کند هورمونهایی آزاد شده از تیروئید (به فرمان TSH) درسراسر بدن عمل می کنند. اگر تیروئید شما تحت فعال است سپس آن به اندازه کافی T4 و T3 زیاد آزاد نمی کند بنابراین غده هیپوفیز TSH بیشتری آزاد خواهد کرد و جبران خواهد کرد. بنابراین، یک TSH بالا ممکن است نشانه ای از کم کاری تیروئید (وضعیتی که در آن غده تیروئید شما مقادیر ناکافی از هورمون تولید می کند) باشد. با این حال، برای اعلام چنین تشخیصی نیاز به بررسی بیشتر می باشد.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.